TESTIMONI 100 TAHUN AIR ALKALI ( AIR ANTI-OKSIDAN)  

Saturday, December 29, 2007



* Kajian mengenai air alkali telah bermula dari tahun 1950 di jepun. Kajian menunjukkan minum air yang tinggi pH mampu meneutralkan asid yang terkumpul di dalam badan.Di Jepun iaitu di bawah kementerian kesihatan telah menjalankan usaha untuk menghasilkan air beralkali tinggi dan air alkali yang pertama dihasilkan adalah pada tahun 1966.

* Suatu lagi penemuan iaitu, di Kaiser Institute Berlin pada tahun 1926 Dr. Otto Warberg menerima penganugerahan Nobel Prizes dalam kajian beliau dalam penemuan punca kanser. Dalam kajian beliau punca kanser adalah sel yang kehilangan elektron akibat diserang oleh radikal bebas iaitu oksigen yang tidak stabil dan kandungan asid yang terlalu banyak di dalam badan. Kajian beliau telah diteruskan oleh pakar saintis di seluruh dunia dan walaupun sehingga ke hari ini punca kanser masih belum diketahui tetapi kajian yang sahih dan telah didokumenkan adalah tiada gejala penyakit yang timbul apabila kawasan sel kita dalam keadaan beralkali. Ini bukan suatu yang ajaib kerana orang yang sihat badan mereka adalah dalam keadaan beralkali.

* AIR BERALKALI TINGGI SUMBER UTAMA ANTIOKSIDAN Teori air ion Alkali Kenapa kita sakit? Adakah oksigen itu bagus? Jawapannya ialah ya. Oksigen amat diperlukan oleh badan kita. Molekul oksigen agak stabil apabila berada di atmosfera, tetapi apabila terlalu banyak oksigen diserap ke dalam badan kita, oksigen tersebut menjadi semakin aktif dan tidak stabil, dan ia menunjukkan sifat-sifat yang mudah untuk melekatkan diri terhadap sel-sel sihat. Oksigen ini lebih dikenali sebagai radikal bebas.

* Sifat-sifat radikal bebas ini adalah mempunyai ketidakseimbangan elektron. Lebih kurang 2% oksigen yang disedut menjadi oksigen aktif, sewaktu bersenam, jumlah tersebut meningkat menjadi 20%. Radikal bebas ini akan menghasilkan kesan oksidasi yang begitu tinggi. Ini bermakna radikal bebas ini mampu mencuri elektron-elektron daripada sel yang sihat Sehubungan dengan itu, apabila terdapat terlalu banyak radikal bebas dihasilkan didalam badan, mereka menjadi semakin aktif dan melekatkan diri kepada sel-sel yang sihat, hasilnya sel-sel yang sihat akan musnah secara genetiknya. Ia juga berupaya untuk mengoksidasikan tisu lalu akan menyebabkan berlakunya pelbagai jenis penyakit.

* Antioksidan menghalang oksidasi bahaya Salah satu cara untuk melindungi tisu sihat daripada dioksidasikan oleh radikal bebas adalah dengan cara membekalkan elektron bebas kepada radikal bebas, dengan menyeimbangkan jumlah elektron pada radikal bebas tersebut, maka ia dapat menghalang dari radikal bebas untuk menganggu sel-sel tisu yang sihat. Dalam kajian, makanan seharian kita ada yang menghalang kita daripada dihinggapi kanser dan ada sebahagiannya menyumbangkannya. Kebanyakkan tisu-tisu yang rosak disebabkan oleh bahan yang dikenali sebagai karsinogen yang terdapat didalam makanan terhasil dari hasil tindak balas oksidasi didalam sel. Oleh itu para pengkaji telah menemui satu bahan yang dapat menghalang berlakunya oksidasi ini, bahan tersebut lebih dikenali sebagai antioksidan. Dengan pengambilan bahan antioksidan ini secara semulajadi seperti air alkali yang berantioksidan akan menjadi benteng utama dalam menghalang berlakunya kanser.

* Bagaimana untuk kita mengelakkan diri dari dihinggapi penyakit ? Sewaktu proses penghazaman, bakteria-bakteria bertindak balas dengan protin, asid amino, ikan dan daging akan menghasilkan bahan tersebut ;- Hidrogen sulfida ·Ammonia ,Histamin, Indoles,Phenoles ,Scatoles.

* Dengan terhasilnya bahan-bahan tersebut ia akan mengeluarkan bau yang tidak menyenangkan di dalam usus. Bahan-bahan ini juga akan menyebabkan pelbagai jenis penyakit seperti contoh Hidrogen sulfida dan ammonia yang akan merosakkan hati. Histamin pula akan menggalakkan berlakunya kesan alahan seperti asma dan sebagainya.

* Lantaran itu, badan akan mengeluarkan sejenis bahan yang dikenali sebagai neutrophil leukocytes dimana ia akan membebaskan oksigen aktif bagi menangani toksik tersebut lalu mengelakkan berlakunya kerosakan terhadap organ-organ yang berkaitan.

* Tetapi apabila terlalu banyak oksigen aktif ini dibebaskan, disamping ia meneutralkan toksik itu tadi, ia juga akan merosakkan sel-sel yang sihat. Melalui proses pengoksidaan berlebihan.

* Oleh itu, sebagai jalan penyelesaiannya adalah dengan mengambil bahan yang berantioksidan bagi menghalang berlakunya proses oksidasi yang disebabkan oksigen aktif itu tadi.

* Air alkali adalah air yang mengandungi banyak ion hidroksida ( molekul oksigen yang terlebih electron ). Radikal bebas(aktif oksigen) adalah oksigen yang kurang electron oleh itu bagi radikal bebas ini untuk mencapai keadaan yang stabil ia perlu mencuri electron dari sel-sel badan yang sihat.

* Apabila radikal bebas ini tadi mencuri electron, sel-sel yang menjadi mangsa akan menjadi sel yang tidak sihat dan sel yang tidak sihat akan menghasilkan sel yang tidak sihat iaitu proses mitosis. Dr Otto Warberg menerima hadiah nobel diatas kajian beliau yang menjumpai punca kanser iaitu berpunca dari radikal bebas.

* Air alkali apabila diambil, ion hidroksida yang terlebih elektron akan menderma electron pada radikal bebas (aktif oksigen) untuk membentuk oksigen. Kesannya kita akan menjadi lebih bertenaga disebabkan oksigen yang banyak di dalam badan. Air alkali merupakan antioksidan dalam bentuk cecair tidak seperti vitamin C dan E, oleh itu ia adalah sangat efektif melawan radikal bebas.

TAKLIMAT PERCUMA UNTUK PRODUK DAN PELAN PERNIAGAAN CANTIK2U ; HUBUNGI / SMS TRISHA 013 634 8761

INGIN MENJADI AGEN / PENGEDAR / STOKIS CANTIK2U ; DAFTAR PERCUMA ; KLIK SINI

KELEBIHAN SERTAI CANTIK2U (C2U) ; RUJUK SINI

PELAN PERNIAGAAN CANTIK2U ; RUJUK SINI

ARTIKEL MENGENAI PENTINGNYA AIR ; RUJUK SINI

ARTIKEL MENGENAI APA ITU AIR ALKALI (AIR ANTI-OKSIDAN) ; RUJUK SINI

ARTIKEL MENGENAI KHASIAT AIR ALKALI ( AIR ANTI-OKSIDAN) ; RUJUK SINI

ARTIKEL MENGENAI PENEMUAN BERDEKAD KEHEBATAN AIR ALKALI (AIR ANTI-OKSIDAN) ; RUJUK SINI

“MULAKAN BISNES ANDA SENDIRI HARI INI DENGAN MODAL SERENDAH RM150 “

HUBUNGI / SMS TRISHA 013 634 8761

AddThis Social Bookmark Button

Email this post