KHASIAT AIR ALKALI ( AIR ANTI-OKSIDAN) - PART 1  

Friday, December 28, 2007


* Air alkali adalah berbeza dengan air yang biasa kita minum dimana air alkali mengandungi kandungan ion negative yang tinggi serta memiliki tahap didih, kepekatan dan ikatan molekul yang berbeza dengan air paip.

* Keadaan ini menyebabkan air alkali mampu menyerap masuk ke dalam sel 3 kali ganda lebih cepat berbanding air paip.

* Struktur molekul yang lebih kecil mampu meningkatkan proses pembuangan toksik yang lebih efektif.

* Ion alkali iaitu (OH-) dan ion calcium adalah sumber anti-oksida yang sangat kuat dan apabila ia dalam bentuk cecair bahan ini mampu masuk terus ke dalam sel dan meneutralkan radikal bebas tanpa perlu mengalami proses metabolisma, tidak seperti pil vitamin C, vitamin E dan sebagainya

* Air alkali juga meneutralkan asid dalam badan dan menyeimbangkan pH badan iaitu (6.9 – 7.2). Badan kita memerlukan nisbah keadaan asid :alkali yang seimbang iaitu pada nisbah 4 : 1 ( 4 bahagian alkali dan 1 bahagian asid ) atau 80% alkali dan 20% asid.

* Makanan yang kita makan boleh terdiri dari asid atau alkali, dan makanan ini apabila di akhir proses penghazaman akan meninggalkan hampas ataupun yang dinamakan (end product).

* Hampas ini boleh terdiri dari alkali atau asid bergantung pada kandungan mineral yang terdapat dalam makanan. Apabila badan kita melalui proses metabolisma, makanan tadi akan dibakar untuk mendapatkan tenaga dan sebahagiannya akan disimpan menjadi asid lemak dan asid lemak tadi disimpan di beberapa tempat biasanya dibahagian bawah kulit, peha, tisu dan organ.

* Apabila pengumpulan asid lemak ini berlebihan maka keadaan ini akan menggangu pH darah kita dan keadaan ini dinamakan acidosis.

* Asidosis kemudiannya menggangu perjalanan sistem kelejar dan fungsi organ. Keadaan ini sekiranya berlarutan akan mengundang kepada pelbagai jenis penyakit.

* Asidosis akan menyebabkan pelbagai penyakit seperti arthritis, darah tinggi, sakit kulit, dan penuaan. Ini boleh diatasi dengan pengambilan makanan yang beralkali iaitu dengan nisbah alkali – asid 4:1 dan pengambilan air yang banyak.

* Kepentingan keseimbang pH Organ dalaman manusia amat sensitif terhadap perubahan pH. Seperti contoh, plasma darah dan bendalir yang menyelubungi sel mempunyai pH 7.2 ke 7.45. Penurunan pH darah ke 6.9 akan menyebabkan koma atau berkemungkinan maut. Oleh itu, badan manusia telah dikurniakan dengan beberapa mekanisma untuk menyeimbangkan tahap pH dalam badan. Mekanisma tersebut dikenali sebagai “buffers”.

* Sistem buffers berupaya untuk mengikat ion-ion atau melepaskannya daripada bendalir apabila kepekatan bendalir itu meningkat atau mengurang, dengan ini badan kita akan berupaya untuk mengekalkan tahap pH yang optimum


TAKLIMAT PERCUMA UNTUK PRODUK DAN PELAN PERNIAGAAN CANTIK2U ; HUBUNGI / SMS TRISHA 013 634 8761

INGIN MENJADI AGEN / PENGEDAR / STOKIS CANTIK2U ; DAFTAR PERCUMA ; KLIK SINI

KELEBIHAN SERTAI CANTIK2U (C2U) ; RUJUK SINI

PELAN PERNIAGAAN CANTIK2U ; RUJUK SINI

ARTIKEL MENGENAI PENTINGNYA AIR ; RUJUK SINI

ARTIKEL MENGENAI APA ITU AIR ALKALI (AIR ANTI-OKSIDAN) ; RUJUK SINI

ARTIKEL MENGENAI KHASIAT AIR ALKALI ( AIR ANTI-OKSIDAN) ; RUJUK SINI

ARTIKEL MENGENAI PENEMUAN BERDEKAD KEHEBATAN AIR ALKALI (AIR ANTI-OKSIDAN) ; RUJUK SINI

“MULAKAN BISNES ANDA SENDIRI HARI INI DENGAN MODAL SERENDAH RM150 “

HUBUNGI / SMS TRISHA 013 634 8761

AddThis Social Bookmark Button

Email this post